Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Já jsem na mrtvici z české předpony vy- vražené nesmyslně k cizímu slovu. Např. vybalancovat (když balancovat je vyrovnat), vyselektovat (když selekce je výběr) ap.

0 0
možnosti
Foto

V televizních zprávách se u moderátorů a moderátorek často vyskytují chyby - i chybičky, někdy i přeřeky, až komické. Co mě ale v ČTV na "jedničce" nejvíc zlobí - je "rozjetý vlak" hlasatelky počasí Zárybnické. Nadechne se - a rozjede se jako splašený rychlík. Správně neartikuluje, polyká konce slov, mezi jednotlivými větami nedělá pomlky. Je těžké se orientovat v jejím zběsilém projevu mladším lidem - a co teprve ti starší - a to už ani nepíšu o těch s poruchami sluchu. Těch je mezi staršími lidí také dost. Lepší projev má její kolegyně T. Míková. :-/

0 0
možnosti

Je to cca 4 roky, kdy po měsíčním sběru konkrétních prohřešků, jsem oslovil tehdy ještě p. Uhdeho. Můj cca 3 stránkový dopis předal generálnímu řediteli, tj, Dvořákovi a ten mne poslal ,pravda slušně, někam. Asi před dvěma lety jsem po sběru opravdu pěkných chyb oslovil p. Kubala. Reakce stejná. Takže v naší tv si říkají: psi, štěkají, ale karavana jde dál. Mimochodem všimli jste si všech těch ééé, přídechů, poklesu hlasu tam, kde netřeba a naopak vynechání poklesu hlasu, tam kde třeba? A to nemluvím o tom, jaké je věkové složení těch "takyreportérů". Poslední dobou si myslím, že hlavní předpoklad pro přijetí jsou dlouhé (a světlé) vlasy. Možná příchylnost k těm, co rozhodují o tom, kdo bude na obrazovce. Největší vinu má Šámal!!!

4 1
možnosti

To lidi místo lidé mne v poslední době také několikrát zarazilo.

Je zvláštní, že dříve jsem si toho u Augustové nevšiml.

Asi někdo v TV usoudil, že je vhodná doba na sblížení spisovné češtiny s hovorovou.

1 0
možnosti

Prudiče a "gramatické nacisty" nemá nikdo rád, zvlášť když ještě vyhrožují...

Půvabné ale je, že kdykoli někdo začne pateticky tepat češtinu druhých, obvykle při tom sám udělá chybu. Ani Vy nejste výjimkou, pane Mandelíku.

"Avšak v jedné větě uslyšíte, že Američani jsou znepokojeni a o pár minut dál, že lidé se zajímají."

Chybí Vám tam čárka před 'a' - musíte oddělit větu vedlejší. A nevymlouvejte se prosím, že to bylo přehlédnutí, protože hned v následujícím souvětí máte úplně stejnou chybu. Žádám Vás o veřejné vyjádření v diskusi, jinak si půjdu stěžovat na lampárnu :-P

4 5
možnosti

Nemusí, "a" má v této věci značné vlastní pravomoci.

Pozoruhodné však je, že mnoha lidem nevadí jiné nešvary - naprosté neumětelství v používání přechodníků, kde se běžně zaměňují rody i časy. Přesto lidé těchto obratů používají neobyčejně rádi, i když místo nich mohou většinou zařadit bezproblémové "který, která, které". Nejvíce mě však prudí sekvence typu "bude se soustředit". A to už jsem zaznamenal i "bude se pokusit". Odmítám názory typu "nezáleží na formě, hlavní je myšlenka". Jak se může kdokoli honosit myšlenkou, kterou není schopen ani kloudně vyjádřit?

9 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS