Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Do sbírky jazykových zhůvěřilostí bych přidal: "pokud se týká", říkají to téměř všichni.

0 0
možnosti

díky za článek, taky mne to dere, marný však boj a snaha něco změnit, jsou to holt osobnosti. Jen co navíc mi vadí, to je, že platím povinně koncesi ČT a musím poslouchat obsahové i formální zmetky. Jednou jsem prosil, aby při komentování tenisu reportér probůh mlčel v době kdy se hraje nebo kdy někdo na kurtu má nějaký projev,. Marné, marné, reportér si bude plácat statistické údaje a v horším případě předvádět své znalosti teorie sportu, případně prognostické schopnosti. Je to strašné, strašné. Řeč slouží k dorozumění, ne však každému, pravda. Slovního křoví mraky, achjo. No, tak jem si taky ulevil. Díky ještě jednou.

0 0
možnosti

:-)R^

Nejvíc se mi líbilo: "běžci Kipčoge s Biwottem prohodí mnoho a mnoho komunikačních slov". Tohle bych nedovedl vymyslet ani ... no, nikdy.

1 0
možnosti

Mnohá zvěrstva vznikla mechanickým překladem z cizího jazyka:

"Have a nice day" všeho schopný překladatel z toho udělal "Mějte hezký den" namísto "Přeji Vám hezký den"

Namísto "vzájemných sympatií" se nyní často používá vzájemná chemie z anglického "Mutual chemistry"

Případně se projeví základní neznalostí daného tématu:

"Cayene pepper" je prostě kajenský pepř i když je to ve skutečnosti paprika

Nebo "Ginger ale" je u nás "zázvorové pivo" i když je to limonáda

Asi každý zná nějaký výraz, který ho "tahá" za uši. A bohužel některé z nich jsou naprosto nezdolné

2 0
možnosti

"Opatruj se" z nesmyslně doslovného překládání "Take care (of yourself)" v nováckých seriálech už dávné zdomácnělo.

1 0
možnosti

M23a12r92e71k 59V89o26k28á28l

29. 8. 2016 15:04

díky. Spojení "Jednak - druhak" jsem skutečně při přenosech slyšel a nevěřil vlastnímu sluchu .. :-)Rv

0 0
možnosti

Druhaku už se čeština nezbaví. :-)

0 0
možnosti

A23n12n72a 21L31o94s51o11v27á

29. 8. 2016 14:35

Děkuji Vám, mám pocit, že zaměstnanci našich televizí, se v češtině co nejdříve utopí. A arogance při písemném postěžování si České televizi, se ani nedá popsat. Ještě jednou děkuji a podle diskuze zjišťuji, že nejsem sama.

0 0
možnosti

Děkuji, že jste to tak dobře napsal. Už jsem začínal pochybovat o sobě, zda jsem s tím častým "budu se soustředit" nepropásl nějakou reformu českého pravopisu. R^

1 0
možnosti

ještě bych prosil odstavec o déle vs později

0 0
možnosti

Souhlas, jen s tou Židovkou si nejsem tak jist, že je to úplně špatně. Ten pojem označuje jak příslušnost k náboženské skupině, tak i příslušnost k určitému etniku (které se mimochodem vyznačuje dost výraznými rysy). Takže to vaše přirovnání k protestantovi mi moc nesedí.

0 0
možnosti

R84a75d84i54m 95K81a46l21a18s

29. 8. 2016 12:56

Mně popravdě při sledování OH trhalo uši slovo singlíř případně deblíř. Chápu, že je to slang, ale nějak mě zrovna tahle slova dráždí a nevysvětlím proč.

1 0
možnosti
  • Počet článků 739
  • Celková karma 4,73
  • Průměrná čtenost 236x
Píšu převážně o svých kulturních zážitcích blízkým, přátelům a známým. Proč to nezveřejnit na blogu? Možná někoho potěším a možná někdo potěší mě. Pokud jde o politiku, uložil jsem si, že o ní budu mlčet, pokud se mě věc nějak silně nedotkne.