Politika

Richard Mandelík

Válka za dveřmi a Cambronnovo slovo

Víte, že jen zcela výjimečně píšu o politice, ale ukrajinská válka je za dverami, ako hovoria bratia Slováci a jejich dva vynikající synové Lasica a Satinský. Občas i zde nějaké to sprosté slovo, což obvykle nedělám.

2.3.2022 v 7:00 | Karma článku: 8.85 | Přečteno: 156 | Diskuse

Richard Mandelík

České vrtění českým psem

Zase se ukázalo, že v Česku vrtění psem spolehlivě zabírá. Když vrtěti, tak psem českým.............

26.10.2020 v 7:00 | Karma článku: 12.92 | Přečteno: 535 | Diskuse

Richard Mandelík

Jak se zrodily Zákon a Úřad

Nikterak si nelibuji v článcích o politice, přestože bych na rozdíl od mnohých mohl říci mnohé, ale je to zpravidla dost nuda, proto je nepíšu až na jedinou výjimku v únoru, kdy mě prezidenti tak nadzvihli, že jsem se s nimi musel vyrovnat, a tím jsem s nimi skončil. Následující text je připraven pro sborník, který vydá NKÚ ke svému dvacetiletému výročí, na jehož výroční seminář mě pozvali. Doufám, že jej zařadí bez jakýchkoli změn. Zatím nic nenasvědčuje jinému názoru.

27.8.2013 v 8:00 | Karma článku: 6.92 | Přečteno: 392 | Diskuse

Richard Mandelík

Trocha empatie nikoho nezabije

Rozhodl jsem se, že budu dávat k lepšímu rozličné drobné příhody ze života, v nichž mě přátelé a zejména spanilé dámy žádají o radu či kvalifikovaný soud. Když vidím, kdo se veřejně vyjadřuje i k tomu, o čem mu není známo zhola nic, stoupla mi odvaha a budu to dělat taky.

5.8.2013 v 11:09 | Karma článku: 7.34 | Přečteno: 413 | Diskuse

Richard Mandelík

S vámi jsem, pánové prezidenti, hotov

Nikdy v životě jsem neměl tak nepříjemný pocit z politiků, jako když se Klaus a Zeman snažili národu sdělit, že za Havla se na Hradě kradly lžičky a bůhvíco ještě, zatímco teď vzorný pionýr střídá vzorného skauta. Pokud by chtěl Shakespeare ukázat, co to je lidská ubohost, lépe by to nevymyslel.

7.2.2013 v 12:04 | Karma článku: 47.84 | Přečteno: 18529 | Diskuse

Richard Mandelík

Platy poslanců, nekonečná píseň

Uložil jsem si před časem, že budu psát jen o svých kulturních zážitcích a dosud jsem se toho přísně držel. Tentokrát jsem se rozhodl vyjádřit k obehranému tématu platů určitého zákonem vymezeného okruhu lidí placených státem, neboli, jak se vždycky zjednodušuje, poslanců. Tato skupina však tvoří necelou desetinu okruhu, ale zájem veřejnosti i ni je vcelku pochopitelně největší.

9.1.2013 v 13:31 | Karma článku: 7.48 | Přečteno: 981 | Diskuse
Počet článků 738 Celková karma 7.95 Průměrná čtenost 236

Píšu převážně o svých kulturních zážitcích blízkým, přátelům a známým. Proč to nezveřejnit na blogu? Možná někoho potěším a možná někdo potěší mě. Pokud jde o politiku, uložil jsem si, že o ní budu mlčet, pokud se mě věc nějak silně nedotkne.