Richard Mandelík

Píšu převážně o svých kulturních zážitcích blízkým, přátelům a známým. Proč to nezveřejnit na blogu? Možná někoho potěším a možná někdo potěší mě. Pokud jde o politiku, uložil jsem si, že o ní budu mlčet, pokud se mě věc nějak silně nedotkne.
  • Počet článků 739
  • Celková karma 5,10
  • Průměrná čtenost 236x

Richard Mandelík

Námět k přemýšlení o jednom mostu

Vážený pane primátore, řediteli, předsedo dle rozdělovníku dovoluji si předat Vám touto cestou a současně, ježto se domnívám, že jste v této věci osoby přímo dotčené.

13.3.2024 v 7:00 | Karma: 10,90 | Přečteno: 288x | Diskuse| Společnost

Richard Mandelík

Ach, ty červené hlavičky 1

Aniž by oko mé se zalíbením nespočinulo na hlavách jiných barev, musím se přiznat, že se mi nejvíc líbí hlavy rusé, rezavé a rudé možná proto, že je jich menšina a tolik se liší.

15.1.2021 v 7:00 | Karma: 5,19 | Přečteno: 159x | Diskuse| Kultura

Richard Mandelík

Vánoční přání 2020 a novoroční 2021

Vážení a milí, poosmé vyjadřuji tímto přáním svůj vztah ke světu hudby. Letošní rok je utopen v pandemii a mnohé nemůžeme a nesmíme a celý svět postaven na hlavu.

21.12.2020 v 7:00 | Karma: 4,52 | Přečteno: 142x | Diskuse| Kultura

Richard Mandelík

Tak hodní jsme nebyli... Nebo jo?

V Atriu konečně 12. prosince otevřeno alespoň v krátké době mezi stupni PES třetím, který umožňuje otevřít restaurace a podobná zařízení a čtvrtým, kdy zase musí zavřít.

14.12.2020 v 7:00 | Karma: 5,66 | Přečteno: 169x | Diskuse| Společnost

Richard Mandelík

Jak nejlépe uchovat duševní zdraví a potěšit mysl

Vážení a milí, má zkušenost je, že bychom měli, jak to jen půjde, udržovat sociální kontakty, nejen v rodině, ale zejména mimo ni.

14.10.2020 v 7:00 | Karma: 3,92 | Přečteno: 166x | Diskuse| Kultura

Richard Mandelík

Vánoční dívka číslo 4

Tradičně na Štědrý den od šestnácté u evangelíků na Smíchově a tentokrát trochu jinak. Dnes asi kolem 8 stupňů. Vypadá to, že na tom globálním oteplení něco bude. Mobil zapomenut doma.

26.12.2019 v 7:00 | Karma: 8,84 | Přečteno: 274x | Diskuse| Kultura

Richard Mandelík

Všem vespolek krásné svátky

Jako každý rok mé sváteční přání. Jako vždy plné krásných lidí a hudby. Královnou s největším počtem ukázek Norka Sissel Kyrkjebo.

23.12.2019 v 7:00 | Karma: 4,75 | Přečteno: 87x | Diskuse| Kultura

Richard Mandelík

Mizerná práce stanice CS Film

Dnes jsem jim zaslal urgenci, neb za týden nedokázali reagovat a budu rád, když se ke mně i jiní nespokojení diváci připojí. Dále cituji svou zprávu, již jsem jim zaslal 14.12..

21.12.2019 v 7:00 | Karma: 24,95 | Přečteno: 978x | Diskuse| Média

Richard Mandelík

Přání k svátkům všem

Vážení a milí, Pošesté mám tu čest písmem a videem přát k Vánocům a do nového roku. Přeji vám znovu a znovu odvahu k zastavení a přemýšlení.

19.12.2018 v 7:00 | Karma: 5,56 | Přečteno: 110x | Diskuse| Kultura

Richard Mandelík

Mozek je mocný čaroděj

Zde je po deseti letech trocha vzpomínek na tu událost a pár jiných drobností. Přeji každému tolik štěstí, jako jsem měl já.

3.5.2018 v 7:00 | Karma: 9,90 | Přečteno: 293x | Diskuse| Osobní

Richard Mandelík

Co se také dočteme v solidním časopisu

Občas je téměř nemožné neozvat se, leč nutno přitom pamatovat a brát s úsměvem, že svět se neboří, řeky nevysychají a někteří v úřadu bohužel setrvají. Myslím, že se ničím neproviním, když zveřejním svůj dopis Týdeníku rozhlas.

23.1.2018 v 7:00 | Karma: 14,98 | Přečteno: 451x | Diskuse| Kultura

Richard Mandelík

Různé pěkné drobnosti a zajímavosti koncem léta a na podzim 2017

Z důvodů dokumentačních pro vnoučata a mé historiky a osobně-cvičných, neb hlavu nutno zaměstnávat, projdu menšími událostmi. Na to Honza zpravidla poznamenává, že to pozůstalí stejně všechno vyhodí.

17.1.2018 v 7:00 | Karma: 5,92 | Přečteno: 155x | Diskuse| Kultura

Richard Mandelík

Prosba o správnou češtinu ve zprávách - urgence

Na můj dopis hlasatelům zde zveřejněný 10.6. neodpověděl ani jediný, což zatím nechci hodnotit. Proto jsem poslal urgenci následujícího znění:

11.7.2017 v 7:00 | Karma: 27,02 | Přečteno: 1266x | Diskuse| Média

Richard Mandelík

Prosba o správnou češtinu ve zprávách

Jsou věci, jež mě míchají už dlouho, leč jsa nedůsledný, dosud jsem se jim nevěnoval. Až nyní mi trpělivost došla. Uvidíme, co se stane.

12.6.2017 v 7:00 | Karma: 26,80 | Přečteno: 753x | Diskuse| Společnost

Richard Mandelík

Vánoční a novoroční přání všem čtenářům

Vážení čtoucí a blogující, popáté Vám přeji písmem a videem k Vánocům a do nového roku. Loňské kritérium kulatosti výročí narození se osvědčilo, proto je budu používat i nadále.

20.12.2016 v 7:00 | Karma: 10,33 | Přečteno: 226x | Diskuse| Osobní

Richard Mandelík

Jak jsme si užili svátek

Na mou výzvu jít důstojně oslavit nejvýznamnější svátek země byly jen dvě odezvy. Ta od Evičky vyznačovala se postmoderní dekadencí, neb uváděla, že bude přes 14 stupňů, proto nejde. Taková reakce má vypovídací hodnotu graffiti.

30.10.2016 v 7:00 | Karma: 10,95 | Přečteno: 307x | Diskuse| Kultura

Richard Mandelík

Vděčná očka seniorek, můj „Angličan“, hajzldáma a vůbec skvělé pondělí

K tomu abyste začali den se skvělou náladou, stačí jen dopoledne začít a pak už se jen radovat. K tomu červnové slunečné teplo a ostatní přijde samo a zadarmo.

8.6.2016 v 7:00 | Karma: 15,00 | Přečteno: 333x | Diskuse| Osobní

Richard Mandelík

Někdy to nemůžu vydržet, aneb zážitek s Evou Hudečkovou

Telefonotéka 4. prosince a ve studiu herečka a spisovatelka Eva Hudečková. Docela se těším, mamince doporučuji a už po několika minutách mi cosi nesedí. Předesílám, že je to jen můj hluboce subjektivní dojem.

4.12.2015 v 12:45 | Karma: 25,55 | Přečteno: 1875x | Diskuse| Média

Richard Mandelík

Důrazná stížnost společnosti UPC

Dlouho mě zlobilo, jak mizerný text vysílá UPC jako informace k televizním pořadům. Včera mi trpělivost došla a napsal jsem následující stížnost:

22.4.2015 v 7:00 | Karma: 17,46 | Přečteno: 1175x | Diskuse| Média

Richard Mandelík

Jak muži přicházejí o prostaty, kůň Převalského a inspirace Ravelem

   Všemu předcházejí následující události a okolnosti: 1. Má uroložka mě jako obvykle pravidelně posílá na podrobné vyšetření na Bulovku. 2. Při vyšetření TRUS zde mají jisté podezření a navrhnou biopsii. 3. Biopsie naštěstí trefí místo, jež by mohlo být nebezpečné. 4. Kultivace prokáže, že jde o zhoubný tvar. 5. Má uroložka mi velice pečlivě a srozumitelně vysvětlí situaci a možnosti. 6. Po ještě jednom vyšetření PSA a další konzultaci na Bulovce se rozhoduji pro radikální zákrok. 7. Načasuji nástup tak, abych nepřišel o žádný koncert (především o přenos Hoffmannových povídek z Metropolitní opery), i kdyby se pobyt protáhl o 5 dnů, což je nepravděpodobné. Vyjdou mi vstříc. 8. Ostatní děje následují podrobně.

30.1.2015 v 7:00 | Karma: 18,08 | Přečteno: 655x | Diskuse| Osobní

Richard Mandelík

S naší veřejnoprávní za povznesení rodného jazyka

O přestávkách mezi programy ČT 2 se objevila věta s hrubou chybou, napsal jsem tedy pomocí diváckého e-mailu: „Táži se zdvořile, zda někdo s odpovědností za správné užití rodného jazyka odhalí hrubý mluvnický prohřešek v otázce: "Víte, nevíte?" hojně vkládané mezi programy. Ona věta zní: "Na Sahaře žije přes 2 miliony lidí."

16.6.2014 v 8:58 | Karma: 13,31 | Přečteno: 629x | Diskuse| Kultura

Richard Mandelík

Noc kostelů 2014

Letos nadchází 23. května. Lákám Evičku, jež před dvěma lety němě zírala na historii a interiér kostela sv. Petra na Poříčí, strohou prázdnotu někdejšího sv. Klimenta, nyní protestantské modlitebny, kde tak krásně zní hudba nerušena akustickými překážkami a nádheru a velikost sv. Jakuba. Loni pak nic nestíhajíc potulovala se mezi sv. Haštalem a Havlem a neužila si to. Za to já ale nemůžu.

25.5.2014 v 8:00 | Karma: 10,42 | Přečteno: 539x | Diskuse| Kultura

Richard Mandelík

Má kulturní bilance roku 2013

Tento rok jsem plně věnoval kultuře a pokusil se absolvovat vše, co mě zajímalo a co bylo možno stihnout. Mám-li hodnotit, činím tak mnohde obvyklými hvězdičkami. Předně uvádím, kolik mě to celé stálo, aby se závistivci všech zemí, kteří to čtou na blogu, chytli za frňáky.

8.1.2014 v 8:00 | Karma: 9,25 | Přečteno: 442x | Diskuse| Kultura

Richard Mandelík

Vánoční přání pro všechny, ale holky zvlášť

Mé spanilé čtenářky, přáníčko jste si přečetly už včera v rámci přání pro statečné čtenáře, přejdeme tedy v věci. Zde předkládám jako loni soubor mužů, kteří mnoho umějí v hudbě a na některé popatřit milo. Je jich sedmnáct a dva přídavky, aby se neřeklo. Řazení jako obvykle dle data narození. Číslo sedmnáct je, jak jsem se doslechl, posvátné v Modřanech, neb tam stále ještě jezdí tato tramvaj.

22.12.2013 v 11:25 | Karma: 6,22 | Přečteno: 444x | Diskuse| Kultura

Richard Mandelík

Vánoční přání pro všechny, ale kluky zvlášť

Spanilé čtenářky a stateční čtenáři, většina z vás se už jistě těší na opakování mého vánočního přání. Znovu vyhotovuji dvě, pro kluky a pro holky a opět myslím, že si prohlédnete obojí.

21.12.2013 v 8:00 | Karma: 7,17 | Přečteno: 544x | Diskuse| Kultura